Vuosi paketoitiin joulujuhlassa

18.12.2023

Koko perheen joulujuhlaa vietettiin taas joulupuuron, -pukin ja -laulujen keralla Kehityksen kerhotalolla. Vuosittainen joulukuun sunnuntai on koonnut - kuten nytkin - Piikkiön Kehityksen toimintaan osallistuneita lapsia, nuoria, aikuisia, lasten vanhempia, menestyneitä urheilijoita ja talkoolaisia. Runsain joukko palkittuja oli talkoolaiset, jotka saivat käyttöönsä seuran ensimmäisen yhtenäisen verkkatakin. Vähitellen myös kilpailuasut muuttuvat yhtenäisiksi JAKO-tuotteiksi, kun uusia asuja ovat jo käyttäneet yleisurheilun vanhimmat kilpailijat ja jalkapalloilijat viime kesänä.  Viimeisimpinä uudet asut käyttöönsä saivat lentopallon C-pojat.

Urheilumenestys

Suomen mestaruuskilpailuissa tai vieläkin korkeammalla tasolla menestyneinä urheilijoina palkittiin Veikko Loukonen, Juho Suominen ja Aino Ivaldi. Lentopallon Power Cupissa tytöt Eveliina Väihkönen, Matleena Metsäranta ja Petra Helminen sijoittuivat D-Tiikerisarjassa 3. sijalle 77 joukkueen joukossa. Sijoitus on kautta aikojen Kehityksen joukkueilla paras.

Suunnistaja Veikko Loukosella on taas takanaan menestyksekäs kilpailukausi: Suomen mestaruuskilpailussa mestaruus H75 pitkällä matkalla sekä yökisassa ja hopeat keskimatkalla ja erikoispitkällä matkalla. Maailman mestaruuskilpailuissa Sloveniassa elokuussa Veikko voitti hopeaa pitkällä matkalla ja pronssia sprintissä. Tässä kilpailussa, jossa ensin on myös karsintakisa, loppukilpailussa oli mukana vajaa 100 ikäluokan suunnistajaa. Yleisurheilija Juho Suominen sijoittui M19 kiekon Euroopan mestaruuskilpailussa 7. sijalle, Kalevan Kisojen miesten kiekossa neljänneksi, pohjoismaisessa maaottelussa M19 kiekossa hopealle ja kuulassa pronssille. Suomen mestaruudet Juho heitti sarjassaan hallikisat mukaan lukien neljä sekä yhden hopean. Aino Ivaldi puolestaan ylsi T14 Suomen mestaruuskilpailuissa pituudessa 5.  ja 3-loikassa 8. sijalle.

Palkittuja yleisurheilijoita. Pisimpänä keskellä Juho Suominen ja hänen oikealla puolellaan Aino Ivaldi.
Ahkeruudesta palkittuja nuoria lentopalloilijoita vas. Armas Lindfors, Ilja Vieltojärvi, Sini Tamminen, Meri Laakso, Elias Nyman, Ilona Nyman.
Joulujuhlassa mukana olleet talkoolaiset, jotka myöhemmin saivat seuran uuden verkkatakin käyttöönsä. Näin eri lajien urheilijat ja muu seuraväki käyttää samaa kuosia myös kilpailuasuinaan ensimmäistä kertaa seuran pitkässä historiassa.
Suunnistaja Veikko Loukonen nousussa jyrkän mäen päälle H75-sarjassa veteraanien MM-kilpailuissa Sloveniassa.