Pronssia T15 viestissä

18.8.2023

Harvinaista herkkua Piikkiön Kehityksen juoksijatytöille tarjottiin, kun Naantalissa pm-viesteissä T15 tytöt juoksivat päivän viimeisessä koitoksessaan pronssille 4x800m:llä. Aika 11.52,13 jäi v. 2018 juostusta seuranennätyksestä viitisen sekuntia. Jännittävässä kisassa pronssia juosseessa joukkueessa osuutensa hoitivat Aada Myllymaa, Raakel Karhumaa, Aino Ivaldi ja Liina Laaksonen. Kulta- ja hopeajoukkueet Turun Urheiluliitto ja Salon Vilpas juoksivat yli minuutin kovemmat ajat. 4 x 100 m:n ensimmäisessä erässä Aino Ivaldi ankkuroi joukkueensa ylivoimaiseen voittoon ajalla 55,24. Vaihdot olivat osuneet loistavasti ja kovasti jännitettiin kovemman erän tuloksia. Viidenneksi tytöt jäivät, mutta se ei joukkueen jäseniä haitannut hyvän juoksun jälkeen. Joukkueen kokoonpano: Linda Ojala, Aada Paasio, Liina Laaksonen, Aino Ivaldi. Seuran ennätys 54,42 (Alina Virtanen, Tilda Vuorinen, Sara Myllymaa, Taika Vuorinen) vuodelta 2018 jäi odottamaan seuraavaa kisaa. Päivän ensimmäisessä 4x80m:n aitajuoksuviestissä joukkue Aada Myllymaa, Aada Palsio, Raakel Myllymaa, Aino Ivaldi sai kapulan kuljetettua maaliin, vaikka muutama horjahdus tapahtuikin. Kuudes sija ajalla 64,72 on kuitenkin seuranennätys!

T15 pm-viesteissä urakoineet juoksijat vas. Liina Laaksonen, Aada Myllymaa, Raakel Karhumaa, Aada Palsio, Linda Ojala, Aino Ivaldi.