Odotukset täyttyivät kiekkokisassa Lahdessa

1.8.2023

Kalevan Kisojen miesten kiekonheitossa Piikkiön Kehityksen Juho Suomisen odotukset täyttyivät hienosti, kun Suomen mestaruuskilpailun neljäs sija sunnuntaina oli saavutettu. Karsinnassa Juho heitti vakuuttavasti ennätyksellään 50.60 itsensä suoraan tällä yhdellä heitolla finaaliin. Seuraavan päivän loppukilpailussa Juho ensimmäisellä heitollaan paransi ennätystään 51.08:aan ja neljännellä kierroksella taas uuteen ennätykseen 51.67. Pronssimitaliin oli eroa lähes kolme metriä, joten ensi vuoteen riittää tavoitetta.

Vuoden pääkilpailuun nuorten U20 Euroopan mestaruuskilpailuihin Israeliin Juho Suominen matkustaa Suomen yleisurheilujoukkueen 30 muun urheilijan mukana. Kiekon karsinta on 7.8. illalla ja finaali tiistaina illalla. Tilastossa Juho on ennen kilpailua kahdeksantena tuloksella 56.84. Kaikkiaan 24 heittäjää on kisassa mukana. Tilastossa ykkösenä on Ukrainan Brudin tuloksella 63.85. Nuorten kiekon paino on 1.750 kg, kun miesten vastaavasti 2.0 kg. Kilpailua voi seurata linkistä https://jerusalem2023.org.il/ .

Juho Suominen (oik.) valmistautumassa suoritukseensa Kalevan Kisojen kiekonheitossa. Kuva Maria Suominen.