Juho onnistui EM-finaalissa

8.8.2023

Vaiherikkaan karsinnan – muutaman protestin jälkeen – Juho Suominen heitti U20 EM-kisan finaalissa Jerusalemissa kiekossa itsensä ensin finaalin viimeiselle kolmelle kierrokselle ja sijoittui seitsemänneksi ennätyksellään 57.76. Tulos on seuran ennätyksen lisäksi Varsinais-Suomen piiriennätys. Kiekonheiton mestariksi heitti Ukrainan Myhailo Brudin ikäluokan maailman tämän kesän kärkituloksella 66,58.

Sen riemun lisäksi mitä kaikki Piikkiön Kehityksessä Juhon menestyksestä tuntevat, on valmentaja Antti Suonpään valmennuslinja ja tietotaito osoittautunut oikeaksi ja matka kohti aikuisten arvokisoja avoinna. Pienen maalaisseuran – vaikka kaupunkilaisia ollaankin – vaatimaton tuki ja etenkin perheen urheiluun satsaaminen saa toivottavasti tulevina vuosinakin tuntemaan ylpeyttä urheilijan menestyksestä!

Juhon seuraava kilpailu on muutaman viikon kuluttua ikäluokan SM-kilpailu, jossa kiekonheittoon kohdistuvien odotusten lisäksi saataneen nähdä mitali kuulantyönnössä. Ehkäpä parannustakin syntyy vielä kiekonheiton tulokseen.

Juho kiekonheiton esittelyssä. Kuvakaappaus livelähetyksestä.
Juhon toinen kilpailuheitto kantoi 54.70. Kuvakaappaus livelähetyksestä.